Brisbane

lørdag den 26. februar 2011

Turen fra Darwin til Brisbane sammen med Mammy & Flemming.

Udenfor lufthavnen er vi klar til at hente mammy og flemming.

Gensynsglæden er stor!

Så bliver der spist god mad i den hytte vi boede i på campingpladsen. (Vi boede i hytten de 2 første nætter mammy og flemming var her).

I zoologisk have så vi en slange der åd en mus...

Her er vi på en 2 dags tur til kakadu nationalpark. Turen startede med et krokodille cruise, hvor vi så masser af 4 - 5 meter lange saltvandskrokodiller!

Her hopper en af krokodillerne op af vandet for at få fat i maddingen - det var helt vildt at se!

4-hjulstrækkeren vi var på tur i. i var 8 mand i alt med på turen inkl. guiden.

Det var jo wet season, så der var masser af vand - heldigvis kunne 4-hjulstrækkeren klare det:-)

Her er vi ude at vandre i parken

Baggrunden her er hvor en af "Crocodile Dundee" filmene er optaget.

Der var rigtig mange flotte vandfald.

Vandfaldet her er helt tørlagt i tør sæsonen, det er ret vildt at tænke på.

Fuglen kan sige "bye bye" og samtidig baske med vingerne, det er jeg ved at få den til at gøre her :-) Den vare så sød!!

En lille grøn frø - dem har vi mødt masser af.

Den sidste aften vi havde i Darwin fodrede vi en possum, der boede op i træet, den kunne vældig godt lide æbler:-)

Det er ikke alle steder den lille astra kan køre, så her måtte vi vende om igen.

Bilen var godt pakket op. Her kan man næsten ikke se mammy og flemming på bagsædet af bilen for bare bagage!!

En typisk vej i Northern Territory, det går bare lige ud, lige ud og lige ud!!

Her i Townsville gav det vand om natten så asfalten vi sov lige ved siden af blev fuldstændig oversvømmet.

Ødelagte trær i det nord østlige Queensland fra den kategori 5 cyklonen Yasi, der havde ramt 1½ uge inden vi kom dertil.

Det her hus er også godt medtaget fra cyklonen.

Her er vi kommet op til det helt nordlige Queensland til Cape Tribulation, verdens ældste regnskov.

Heroppe vrimler det med krokodiller!

Vi kunne svinge os i lianerne i regnskoven :-)

Så er vi med en stor katemaran ude på Great Barrier Reef. Det var en rigtig god tur og vi så vildt mange flotte koreller og fisk.

Her er vi klar i vores stinger-suits til at gå i vandet! Dragten er en beskyttelse mod nogle farlige vandmænd der kan være i vandet.

Her bliver der rigtig smovset i pille-selv tiger rejser fra Australien mmh.... :-)

Solnedgang over Noosa, sidste destination inden vi kom tilbage til Brisbane

Det blæste helt vildt i Noosa... og efter at have sovet i telt hver dag i 2 måneder så kunne vores telt ikke rigtig mere, så det nærmest lå vandret hen af jorden pga. blæsten. Den nat blev vi også temmelig våde, for næste morgen vågnede vi op med en hel sø inde i vores telt! Det var et godt og billigt telt, men nu kan det vidst heller ikke mere.

Inden ankomsten til Brisbane var vi i Australian Zoo, hvor vi så masser af de dejlige koalaer :-)

Mammy og Flemming nyder deres sidste dag i Brisbane, hvor vi gik 17 km. rundt i Brisbane på sightseeing - så de fik rigtig set byen:-)